11.6.16

#1



mereka kata sikit sikit lama lama jadi bukit.

setitik air ditadah lama lama pun boleh penuh satu kolah.
dakwat hitam setitis pun lama lama boleh menghitamkan kain putih.

mereka kata buah buahan itu banyak manfaat.
namun disimpan lama kelak kan busuk.
andai dimakan membawa mudarat.

mereka kata sayang itu boleh bercambah.
bercambah menjadi satu persaan yang sukar dihindar.
walau mengelak pasti sukar.

tapi aku kata sikit sikit lama lama membawa penyakit
bila sedih disimpan marah dipendam hari demi hari.
manusia boleh jadi makhluk yg paling tawar hati.

seperti aku rasa sabar itu jua banyak manfaat.
namun bila diuji hari hari sabarnya bisa luput.
biar aku beritahu,
luput nya sabar membawa mudarat !

benci juga bisa bercambah
bercambah menjadi satu perasaan yg sukar dihindar
walau aku mengelak terasa sukar.
namun biar aku beritahu,
kompleksnya benci bisa terungkai dengan kata maaf.
kata maaf dari kau yang takkan pernah aku dengar.

ego. teruskan lah. 
memang kau seorang ada perasaan.